En trogen och lojal Lidl-kund vägrar att sätta sin fot i en Lidl-butik igen efter det chockerande brevet.
75-åriga pensionären Evelyn Sommers var överlag glad över att handla i sin lokala Lidl-butik. När hon var där ägnade hon oftast också ganska mycket tid åt att titta på de bra erbjudandena och det stora utbudet.
Resan till Lidl har dock blivit ett minne blott för Evelyn, som valt att lägga ner butiken efter ett brev hon fick några dagar efter att hon handlat där.
Evelyn hade kört ner till butiken den 19 augusti och igen den 27 augusti. Första gången handlade hon i en och en halv timme, medan andra gången var en shoppingtur på en timme och 46 minuter. Några dagar senare fick Evelyn ett brev från Parkdepot GmbH och beskedet var definitivt inte roligt.
Hon, en lojal Lidl-kund, hade fått böter för att ha stannat för länge på parkeringen och hon fick nu betala 500 kronor. Det skriver media Münchner Merkur.
Medierna rapporterar att den 75-åriga kvinnan kände sig lurad, eftersom hon sedan många år varit en trogen kund i samma Lidl-butik.
”Jag är en lojal kund som handlar där varje vecka”, sa hon till tyska medier.
Har ändrat reglerna
Ganska nyligen ändrade Lidl dock reglerna när de ingick ett avtal med Parkdepot GmbH om att sköta parkeringsreglerna på parkeringen. Därför sattes det upp nya skyltar där det tydligt stod att man måste stanna på torget i en timme.
Den första halvtimmen över de 60 minuterna kommer att kosta böter på 200 kr, medan det därför kommer att kosta 50 kr var 30:e minut.
Evelyn var inte medveten om dessa regler, och nu när hon vet vill hon inte sätta sin fot i verksamheten igen.
”Jag kommer definitivt aldrig att handla i Lidl igen”, säger hon till sydtysk media.
Vad tycker ni om agerandet från matjätten?