Ett antal personer reagerar med avsky på reklamaffischen för 24Fitness. Bland dem Alexandra Rotan.
Fitnesscentret publicerade till och med en video på Instagram av reklamaffischen för några veckor sedan. På affischen står det:
”Trött på att vara fet och ful? Var bara ful!”
Många reagerade då i kommentarsfältet och du kan läsa kommentarer som:
– Det här måste vara det äckligaste jag sett på flera år! Fy søren!!!!!!! snacka om UUSIG marknadsföring!!!!!! Usch!!! det här är bara SAD.
En annan skriver:
– Nu vet jag i alla fall var jag INTE ska träna .. hemsk marknadsföring !!

Alexandra Rotan svarar
En annan som har lagt märke till annonsaffischen är kända artisten Alexandra Rotan (25), från Norge. Hon lade upp en bild på Instagram av affischen och säger:
– Jag blev chockad när jag såg affischen på en av Norges mest trafikerade gator. Jag är förvånad över att detta inte har tagits bort tidigare, och det är så läskigt att det är detta tänkesätt de efterlyser. Alla kroppar mår lika bra, och ingen kan hävda rätten att säga något så negativt om andras kropp.
Hon berättar vidare att hon är rädd att sådan marknadsföring kan påverka de många som går förbi Karl Johan negativt.
– Jag tänker på alla de som känner sig otrygga i sin egen kropp, som ser det här när de handlar eller är på väg till lunch, och får en chock i sig, säger sångaren.
Ägaren svarar på kritiken
Tommi Thorvildsen är delägare i 24Fitness. Till Good Evening Norway säger han så här om kritiken från Rotan:
– Hon får säga vad hon tycker, det är ett fritt land. Om hon vill umgås med oss bestämmer hon själv.
Vidare säger Thorvildsen att budskapet är humoristiskt och att budskapet bakom affischen är att alla är välkomna att komma i form på sitt gym.
– Folk väljer hur de vill tolka affischen. Man måste se humorn i det, säger han till God Kveld Norge.
Vad tycker du? Roligt eller osmaklig marknadsföring? Berätta i kommentarsfältet!