Gör aldrig de här sakerna när du besöker McDonald’s!
En före detta McDonald’s-anställd avslöjar nu de irriterande sakerna kunder gör.
Hon berättar om detta i en video på TikTok, där hon också uttrycker att saker hände ofta. I texten till videon skriver hon följande: ’Detta hände bokstavligen varje dag’.
I videon skapar hon en serie scenarier för att föreställa sig att hon fortfarande är anställd på McDonald’s. Hon börjar det första scenariot med: ”Hej. Välkommen till McDonald’s. Vad kan jag göra för dig?”
Kvinnan avslöjar då att kunden ber om en glass, varpå hon svarar: ”Tyvärr fungerar inte glassmaskinen just nu. Finns det något mer jag kan få tag på?”
Enligt den tidigare anställde skulle detta få kunden att svara med ”Åh. Kan jag inte bara ta en glass?”
Som svar på detta säger hon sedan: ”Så vår glassmaskin fungerar inte, och en glass är gjord av glass, så nej, det kan du inte.”
Dessutom låter det också som att det ofta var problem med att folk beställde en cheeseburgare utan ost. Hon säger att kunder ofta frågade: ”Kan jag få en cheeseburgare utan ost?”
Den tidigare McDonald’s-anställda bekräftar då att hon kommer att ändra beställningen till en hamburgare istället och hävdar att ”det är samma sak”.
Men kunderna var inte nöjda med det, så de svarade med: ”Men jag vill inte ha en hamburgare. Jag vill bara ha en cheeseburgare utan osten.”
Till detta svarar hon sedan: ”En cheeseburgare utan ost är i grunden hur våra hamburgare tillverkas, och våra hamburgare är billigare, så du betalar bara för hamburgaren.”
Hon berättar också att hon hade problem med en typ av kunder när hon stod i deras drive-thru. Enligt henne kör många kunder fram till högtalaren, där de direkt säger: ”Hej? Hallå? Är det någon där?”
Dessutom, säger hon, kan dessa kunder till och med köra ända fram till fönstret för att beställa.
När de kommer fram till fönstret säger de ofta, ”Jag har ingen beställning eftersom jag väntade i över 10 minuter och ingen svarade mig, så jag körde direkt hit. Jag vill veta om du bara kan ta min beställning här. ”