Bianca Ingrosso, kvinnan bakom sminkföretaget Caia som tagit skönhetsvärlden med storm, har återigen hamnat i blåsväder.
Den här gången är det den kinesiska shoppingsajten Shein som står i centrum för uppståndelsen.
Bianca Ingrosso har verkligen visat vad hon går för. Med över 1,4 miljoner följare på Instagram når hennes inlägg dagligen en stor publik.
2020 sålde hon 51 procent av sitt bolag Caia för svindlande 250 miljoner kronor. Företaget, som ständigt expanderar, har snabbt blivit ett av de mest omtalade inom skönhetsbranschen.

Tidigare blåsväder
Som influencer samarbetar Bianca ofta med olika företag och hennes följare kan ofta ta del av reklam för diverse klädmärken.
Nyligen hamnade hon i dålig dager efter SVT Västs granskning av klädföretaget Gina Tricot, ett företag hon samarbetat med. Granskningen avslöjade att en av Biancas kampanjer för företaget var en bluff. Bianca valde att inte kommentera granskningen.
Ny konflikt med Shein
Nu höjer Bianca rösten igen, men den här gången är det mot den stora kinesiska shoppingsajten Shein.
Sajten har nämligen använt en av Biancas Instagrambilder för att marknadsföra en av deras egna klänningar – utan godkännande från Ingrosso själv. Detta var något som Expressen var först med att avslöja.
Shein är redan tidigare förknippad med skandaler kring dåliga arbetsförhållanden och designstöld. Sajten har även stämts för upphovsrättsintrång.

”Min jurist är inkopplad”
Bianca vidtar nu rättslig hjälp för att lösa konflikten.
– De använder min bild utan mitt godkännande och min jurist är redan inkopplad, skriver Bianca Ingrosso i ett sms till Expressen.
Expressen har sökt Shein för en kommentar, men utan framgång.