De nya reklamfilmerna med Björn Kjellman och Suzanne Reuter har fått blandade betyg från tittarna – men ekonomiskt går det riktigt bra!

Icas reklamfilmer har rullat under många år i svensk tv och blivit något av en klassiker i rutan. Därför blev det väldigt uppmärksammat när långköraren skulle få nya huvudpersoner.

Det var de folkkära skådespelarna Björn Kjellman, 58, och Suzanne Reuter, 69, som gjorde entré i Icareklamen.

Björn tog över rollen som Ica-Stig samtidigt som Suzanne spelar storasystern Ica-Stina.

 Det är väldigt roligt att vara med om att introducera en ny karaktär i ICA-såpan, särskilt som det finns fler kvinnliga handlare idag. Så det här ser jag fram emot, har Suzanne Reuter tidigare sagt i ett pressmeddelande.

Reuter var tveksam till rollen

Suzanne Reuter, som har en lång skådespelarkarriär bakom sig, var till en början tveksam till om hon ville ge sig in i reklam-tv.

– Funderade ganska länge, därför att det kan ju innebära en del att man kanske inte kan göra så mycket annat på tv. Eftersom det inte kan sändas samtidigt och så, sade Reuter tidigare i TV4:s Nyhetsmorgon

.

Och fortsatte:

– Men jag blev väldigt glad, för jag tänkte att, som du sa, det är ett drömgig. Och att man vet att man har det här i några år framöver är helt otroligt. Och i dessa tider är det fantastiskt.

Gör ekonomisk succé

Sedan tillsättningen har en rad olika reklamfilmer spelats in med den nya duon i huvudrollerna. Samtidigt som matjätten ökar sin omsättning.

Resumé skriver att Ica ökat sin omsättning med 2,2 procent till 32 miljarder kronor under perioden juli-september. Det är samma period som Suzanne Reuter och Björn Kjellman synts till i Icas reklamfilmer på tv.

Vad är era åsikter om Icas reklamfilmer? Berätta gärna i kommentarerna!