Har du varit missnöjd med din semester? Kolla in dessa galna semesterklagomål som ett reseföretag har fått!

”För många spanjorer” och ”för mycket sand” är bara några av klagomålen som kommit in till det här reseföretaget – och vi kan inte sluta skratta!

Vi har nog alla blivit uppgivna eller frustrerade när vi har varit på semester. Bilderna från resebolagets hemsida är utsmyckade, vissa saker blev inte som du hade tänkt dig, det som beskrevs som ”viss trafik” var faktiskt ”jättestor trafik precis utanför ditt fönster”.

Gör du en anmälan när sådant händer? De flesta låter det nog passera, speciellt när det kommer till småsaker. Men alla människor är inte som ”de flesta”. 

Nedan får du en inblick i de mest löjliga klagomål resebolaget Thomas Cook har fått. Detta enligt resetidningen Wanderlust .

Jag tål inte stark mat

  • Jag var på semester till Goa i Indien. Jag blev lätt förvånad när jag upptäckte att nästan alla restauranger serverar curry. Jag tål inte stark mat.
  • När jag och min fästman bokade en resa med dig bad vi om en vanlig säng. Men vi fick en stor dubbelsäng. Nu är jag gravid. Detta skulle aldrig ha hänt om vi fick det vi bad om.
  • På vår semesterresa till Spanien hade vi stora problem med taxichaufförerna eftersom alla var spanska.
  • Vi bokade en resa till en vattenpark. Ingen informerade oss om att vi var tvungna att ta med badkläder och handdukar. Vi antog att det skulle ingå i priset.

För mycket sand”

  • Stranden hade alldeles för mycket sand. Vi fick tvätta och skaka allt när vi kom tillbaka till rummet.
  • På bilderna i deras broschyrer är sanden vit, men i verkligheten är den mer gul!
  • Det är fullständig lathet för de lokala försäljarna i Puerto Rico att stänga på eftermiddagen. Vi behöver ofta köpa saker i ”siesta”-tiden. Detta borde verkligen förbjudas.
  • Varför informerar ni inte om fiskar i vattnet? Barnen var livrädda.

Var är äggdelaren?

  • Det stod i broschyren om köket var fullt utrustat, men det saknades en äggdelare i lådan.
  • Det borde definitivt ha konstaterats att den lokala mataffären inte säljer kex med vanilj och ingefära.
  • Vi kunde inte läsa guideboken på vägen till hotellet eftersom vägarna var så dåliga och gropiga. På grund av detta missade vi många roliga saker vi kunde göra på vår semester.
  • Vi fick sitta 9 timmar på planet från Jamaica till England. För amerikaner tog det bara 3 timmar att flyga hem. Vi tycker att detta är orättvist. 
  • Våra vänner bokade en svit med tre sovrum medan vi bokade en studiosvit. När jag jämförde var vår mycket mindre. 

För många spanjorer

  • I broschyren stod det ”inga frisörer på hotellområdet”. Vi är tre lärlingar inom frisöryrket, vi är säkra på att de anställda var medvetna om detta och vi fick därmed sämre service. 
  • Det fanns alldeles för många spanjorer i Spanien. Hotellpersonalen talade spanska, maten var spansk. Ingen informerade oss om att det skulle finnas så många utlänningar där. 
  • Båten var utan luftkonditionering och vi fick även stå i kö för att komma ombord. 
  • Vi tycker att du som reseföretag har en skyldighet att informera oss om att det kan finnas stökiga gäster på hotellet vi bor på. 
  • Det stod inget i broschyren om myggor, och nu har jag blivit biten. 
  • Det borde finnas ett förbud mot att gå topless på stranden. Detta var mycket störande för min man som bara ville koppla av. 

Ibland måste man bara tänka, är det möjligt? Men som tur är kan dumma människor skapa ett gott skratt för oss andra! Dela gärna för att sprida lite skratt!

Sponsrat innehåll

Andra läste även