Jocke och Jonna Lundell betala barnen för att vara med på bilder

Jocke och Jonna Lundell är ett fenomen på sociala medier och har sedan 2015 drivit sin populära Youtube-kanal ”Familjen Lundell”, som tidigare hette ”Jocke och Jonna”. Året därpå gifte de sig, och idag har paret barnen Lunabelle, 5, och Lionel, 4. Nyligen delade de också glädjen över att de väntar sitt tredje barn, som beräknas komma i början av 2025.

Förutom sin Youtubekanal har Jocke och Jonna även drivit en framgångsrik podd och synts i de tre egna tv-programmen ”Familjen Lundell”, ”Spökjakt” och ”Lundellhuset – Sveriges lyxigaste bygge”.

Just renoveringen av Lundellhuset har varit ett långvarigt projekt, men nyligen kom beskedet att makarna lämnat huset för att istället bo i en lägenhet. De planerar att hyra ut huset, som tidigare varit i fokus för både vloggar och tv-program.

Lunabelle och Lionel är vana vid att vara en del av föräldrarnas innehåll på sociala medier, och att bli filmade hemma är inget nytt för syskonen. I en av deras video på Youtube har Jocke och Jonna tagit in en fotograf för att ta höstbilder på hela familjen.

Foto: Instagram

Under fotograferingen skämtar Jocke om tidigare familjefototillfällen, som inte alltid har gått helt smärtfritt.

”Det känns som att vi gör framsteg med familjefoto, annars brukar det ju vara tårar, om du kommer ihåg sist?” säger han till fotografen i videon.

När Lunabelle och Lionel gör miner och har svårt att sitta still under fotograferingen kommer Jocke på en idé för att få dem att bli mer motiverade. Han erbjuder barnen en liten belöning för deras insats:

”50 kronor i spargrisen för den som klarar av att ta en vanlig bild där den inte ’åker motorcykel’ eller har tungan ute,” säger han och tillägger skämtsamt, ”Det kommer vara värt det, för att pappa får ett familjefoto.”

Foto: Instagram

Med sitt sätt att skämta och hantera familjesituationer delar Jocke och Jonna generöst med sig av både vardag och speciella ögonblick – något som uppskattas av deras följare och fortsätter att bygga på deras popularitet på sociala medier.

Sponsrat innehåll

Andra läste även