Kunderna rasar mot Lidl: ”diskriminerande”

Nu får matvarujätten svidande kritik från svenskarna.

Trots tidigare framgångar har Lidl nyligen stött på en våg av kritik från sina kunder, särskilt riktad mot deras Lidl Plus-app som erbjuder bonusar och rabatter.

På företagets Facebook-sida, där Lidl meddelade förlängningen av en kampanj med 20 procent rabatt på över 200 varor från Matriket, har missnöjet blivit uppenbart.

Missnöjet bland kunderna har främst riktats mot appens design, där användare måste manuellt aktivera kuponger och rabatter.

En användare uttrycker att appen är ”diskriminerande” eftersom den exkluderar de som inte använder smartphones.

”Tack för att ni förlänger erbjudandet. Arla höjer sina priser, bra att ni står emot trenden”, och ”Tycker appen är toppen. Allt kan förberedas innan man ens går in i affären”, delar nöjda kunder.

Den senaste tidens respons visar att även om Lidl har uppnått betydande framgång sedan sin första svenska butik öppnades, finns det fortfarande utrymme för förbättringar för att möta alla kunders behov.

Vad tycker ni om Lidls app?

Sponsrat innehåll

Andra läste även