Louise går på bussen – nu kokar internet över hennes äckliga upptäckt

En kvinna kastades in i en bisarr strid mot ett bussbolag efter en riktigt stökig bussresa.

I november förra året gjorde den engelska sjuksköterskestudenten Louise Walker en vidrig upptäckt när hon åkte buss från Windmill Hill till Liverpool.

På sätet framför henne såg hon några äckliga bruna stänk som otvetydigt såg ut som avföring. Det är enligt Elitedaily.com. Louise Walker tog ett foto av det äckliga sätet och kontaktade bussbolaget Arriva.

– Jag märkte att det låg något som såg ut som skit på bussätet på väg till jobbet. Det var äckligt och luktade dessutom skit. Jag kontaktade Arriva och fick veta att det skulle rapporteras och städas, vilket jag var nöjd med”, säger hon på Facebook.

Men två veckor senare, när Louise Walker råkade åka med samma buss, såg hon till sin förskräckelse att de mystiska och äckliga bruna fläckarna fortfarande fanns kvar på sätet.

– Den 15 november delade jag en bild av något som såg ut som skit på ett säte på en Arriva-buss. Idag klev jag på samma buss och det var fortfarande kvar. Det hade inte rengjorts. Så trevligt Arriva! Tack, skriver Louise Walker både argt och sarkastiskt på Facebook.

Louise Walker kontaktade återigen Arriva och klagade på fläcken och skickade en bild som bevis.

Arriva svarade återigen och bad om ursäkt. Den här gången skulle fläckarna tas bort.

– Vi ber om ursäkt Louise och vi håller med om att detta inte är acceptabelt. Det har nu skickats vidare”, skrev Arriva i ett svar och garanterade att något skulle göras den här gången.

Men två månader senare, när Louise Walker var tillbaka på bussen i fråga, kunde hon inte tro sina ögon. Fläckarna var fortfarande kvar!

I två månader hade bussen åkt runt med något som såg ut som skit på ett av sätena,

– Jag klev på bussen, som visade sig vara samma buss, och jag blev chockad när jag såg att det fortfarande var kvar! Vad har du att säga till ditt försvar Arriva? Detta var ytterligare en arg anklagelse från Walker till Arriva, och återigen skickade den missnöjda sjuksköterskeeleven en bild med sin förfrågan.

Och återigen svarade Arriva och bad om ursäkt.

– Tack än en gång, Louise. Vi beklagar verkligen din förlust. Kan du ge oss bussuppgifterna igen? Så att vi kan göra något åt det.

Men vad hände när Louise Walker klev på bussen igen en månad senare – den 19 januari?

Trots alla förfrågningar, allt krångel, all ilska och upprördhet. De kladdiga, bruna – och nu helt torkade – fläckarna fanns fortfarande kvar på sätet och stirrade hånfullt på Louise Walker.

I 72 dagar hade bussen åkt runt med illaluktande fläckar utan att någon hade vidtagit några åtgärder.

Än en gång skrev Louise Walker till Arriva, men när de skickade tillbaka en ursäkt var det redan för sent.

Louise hade fattat ett avgörande beslut för att komma bort från de oundvikliga fläckarna som fortsatte att hemsöka henne.

I sitt sista brev skrev hon:

”Hej Arriva, det är jag igen – personen som fortsätter att skriva om den smutsiga bussen som inte har städats sedan november. Otaliga gånger har jag visat dig bevis på att den inte har städats och ändå betalar du för dessa sjaskiga och motbjudande reseförhållanden”, sade Louise Walker, som förklarade att hon skulle ta tåget i framtiden.

”Jag kan ta tåget från där jag bor och det kommer jag att göra, även om det kostar lite mer. Jag gör hellre det än att bli smittad av något från någon annans avföring”, skrev Louise Walker.

Historien säger inget om vad som hände med de äckliga bruna fläckarna efteråt, men man kan bara hoppas för Louises skull att hygienen på tåget är något högre.

Sedan Louise Walker publicerade de vidriga bilderna och sin dialog med Arriva har historien verkligen rört upp sinnena hos flera internetanvändare som är djupt upprörda över den vidriga upplevelsen och Arrivas otroliga likgiltighet.

Sponsrat innehåll

Andra läste även