Niklas lurar Postnord exakt där han vill ha dom – nu hyllas hans briljanta revansch

Annons

Vi har alla någon gång känt frustration över företag när de inte lever upp till våra förväntningar. Ofta befinner man sig snart i långa telefonsamtal med kundservice för att klargöra situationen.

Det är en allmänt delad uppfattning att tjänsterna från Posten var bättre förr. Berättelser om missnöje med det nuvarande företaget, som har döpts om till Postnord, är vanligt förekommande bland svenskar.

En man vid namn Niklas uttryckte sin förvåning över Postnords leveranstjänster på deras Facebook-sida. Han frågade humoristiskt om deras leveranspersonal använder ”osynlighetskappor”, en anspelning på den välkända litterära figuren Harry Potter.

Bild: Postnord Sverige/Facebook

Postnord svarade så här:

”Hej Niklas. Nej. Bra osynlighetsmantlar är tyvärr väldigt ovanliga, och den Harry har är troligen ensam i sitt slag.”

Bild: Postnord Sverige/Facebook

Hittills var det fortfarande skämtsamt, men Niklas var inte klar där.

Det fanns en baktanke med hans lite udda fråga, och snart kom hans kontring till Postnord.

Annons
Annons

”Hmm. Skumt. Upprepade gånger har ni varit här och försökt lämna paket, trots jag och sambo varit hemma. Hemmets övervakningssystem har inte heller sett er. Gått igenom inspelningarna direkt efter att ni meddelat att ni försökt leverera. Men nej, det har seriöst inte varit någon här. Ska jag stå ute iförd reflexväst och skrika mitt namn eller vad missar jag?”, skrev Niklas.

Bild: Postnord Sverige/Facebook

Niklas inlägg fick snabbt uppmärksamhet på sociala medier, där andra användare delade sina egna erfarenheter och frustrationer med paketleveranser. Det blev tydligt att detta inte var ett isolerat problem, utan snarare en del av en större utmaning inom leveransbranschen.

I svaret från Postnord framkom att de tar alla kundfeedback på största allvar och arbetar kontinuerligt med att förbättra sina leveranstjänster. Företaget uppmanade Niklas och andra kunder att direkt kontakta deras kundtjänst med specifika klagomål för att kunna adressera och lösa eventuella problem på bästa sätt.

Annons

Samtidigt väckte Niklas humoristiska förslag om att bära reflexväst och ropa sitt namn ett leende hos många. Det blev en påminnelse om att även om tekniken och logistiken bakom paketleveranser kan vara komplex, är det viktigt att inte förlora humorn i de frustrerande situationerna som ibland uppstår.

Dela vidare om du också tycker att Niklas agerande var riktigt bra!

Sponsrat innehåll

Andra läste även