Nu har caféet fått nog av sura kunder – här får man betala extra för kaffet om man inte är trevlig!

Caféets nya beslut har delat åsikterna – tycker du att de gör rätt?

Ett café på Södermalm i Stockholm har nu infört tre olika prisklasser på kaffe, är du lite otrevlig och oförskämd kan det stå dig dyrt! Ibland kan kunder vara oförskämda mot personalen, man tänker kanske inte alltid på hur man framstår.

Det kan handla om att du pratar i telefon utan att vara uppmärksam på personalen, eller att du uttrycker dig obehagligt eller att du glömmer att hälsa och vara artig!

Här finns inget fast pris på kaffet, man betalar efter hur personalen tycker att man beter sig, enligt TV4.

View this post on Instagram

A post shared by Koffein h2o (@koffein_h2o)

Och priserna på kaffet är som följer:
”God morgon! En kaffe tack!” – 27,- kr.
«En kaffe, tack!», – 37,- kr.
”En kaffe!”, – 47 kr.

Och feedbacken från kunderna har varit positiv.

”Jag tycker att de följer det väldigt, väldigt bra. De kommer in, de är glada, de läser skylten. De kommer in skrattande. Det blir en annan stämning och vi får positiv reaktion redan vid dörren.

”Vi ville verkligen att folk skulle stanna upp, reagera och reflektera och fundera över hur man behandlar människor? Och jag tror att den här lilla skylten som vi har både i kassan och framför caféet kan hjälpa folk att tänka mer på hur de beter sig och hur de vill bete sig”, säger Erik Ekström till Tv4.

Dela gärna om du också fått ett litet leende på läpparna. Kanske borde fler ställen göra samma sak?

Sponsrat innehåll

Andra läste även