Simone hade införskaffat en påse spenat som hon använde till en pastasås – men olyckligtvis förstördes måltiden av en klibbig upptäckt.
Simone Baker fick lite av en överraskning när hon ville göra en pastarätt med spenat. Egentligen började det bra, men det tog snabbt en vändning när hon upptäckte en död groda i hovet.
Den australiensiska kvinnan har avslöjat i en video på Tiktok att hon hade köpt en påse spenat i Woolworths stormarknad. Hon hade tömt denna påse i en pastarätt och det var inte förrän en tid senare som hon upptäckte den döda grodan.
”Det finns bokstavligen ett färskt kadaver i min spenat. Det blir inte mycket fräschare än så”, säger Simone.

I videon berättar hon också att hon hade sett fram emot att äta sin pastarätt. Det var dock bara tills hon upptäckte den döda grodan, för när hon fick syn på den tappade hon aptiten direkt.
”Har aldrig varit så exalterad över att äta middag i mitt liv förrän jag såg det,” sa hon.
I kommentarspåren finns det dock personer som har ifrågasatt om hon ljuger. De skriver att man kan se sås på grodan, vilket bevisar att den har sprungits runt i pannan innan hon upptäckte den.
New York Post skriver att Simone inte har delat bilder på sociala medier som visar grodan inuti påsen med spenat.
Andra har valt att göra narr av avsnittet, även om det faktiskt kan vara en hälsorisk förknippad med att äta grodan.
”Det är en delikatess i Frankrike”, skrev en användare på Tiktok.
”Kan du skicka receptet? Jag har redan grodan”, skrev en annan.

Enligt New York Post säger en taleskvinna för Woolworths att de har utrett händelsen ytterligare.
”Vår leverantör genomförde flera kvalitetsbedömningar av denna sats spenat och upptäckte inga främmande ämnen under bearbetningen, så det här verkar vara en isolerad incident”, heter det.
”Vi arbetar med ett antal australiska spenatodlare som tar livsmedelssäkerhet på största allvar och har strikta processer för att upprätthålla vår produktkvalitet.”
”För våra påsar med spenat ingår att tvätta löven och en rad kvalitetskontroller, som röntgenkontroller för främmande föremål, innan de packas och skickas till våra butiker. Vi tar all kundrespons på allvar och förstår att detta måste har varit en ovälkommen överraskning för den här kunden.”