Filmen blev för mycket för följarna. Nu anklagas Bianca Ingrosso för att sexualisera mens.
Bianca Ingross, 26, är en av landets mest kända tv-profiler och influencer, vilket har gjort henne både förmögen och känd.
Precis som många andra offentliga personer får hon en mängd olika förfrågningar och erbjudanden på att göra reklam och affärer. Men alla samarbeten med företag faller inte följarna i smaken.
I Biancas senaste samarbete, med intimvårdsföretaget Deodoc, har hon utsatts för en hel del kritik, efter att ha medverkat i en reklamfilm där hon pratar om sin menscykel.
”Vem har sån mensvärk?”
Företaget i fråga, Deodoc, har som målsättning att bli ett ”Victorias Secret” för intimvård och satsar nu på att få ut sina produkter på marknaden. I sin marknadsföring har de tagit hjälp av influencern Bianca Ingrosso, skriver Resumé.
Reklamfilmerna får dock stark kritik i sociala medier där många anser att filmerna är gjorda utifrån ett manligt perspektiv och att mens sexualiseras av Bianca Ingrosso.
– Men va fan? VEM har sån mensvärk?? Mensvärk gör ont som fan, inte 2 sekunders sexig magknip denna reklam ser seriöst ut som en parodi, skriver en person uppger Resumé.
Utsatt för hatattack
Till slut blev känslorna så starka hos följarna att Deodoc valde att stänga av möjligheten att kommentera det senaste inlägget. Anledningen är att Bianca Ingrosso utsatts för en stark hatattack.
– Vi har gjort en film där vi visar menstruationscykelns fyra faser, filmen är en del av en större kampanj där vi vill belysa de olika faserna och utbilda om som händer i kroppen. Vi välkomnar alltid åsikter och svarar gärna på frågor. Men vi accepterar inte hat, personangrepp eller spridning av felaktig information. Därför valde vi att stänga av kommentarsfältet, skriver bolaget i en kommentar till Resumé.
Huvudpersonen själv, Bianca Ingrosso, har valt att inte svara på frågor om kampanjen eller tittarnas hat.