En familj väljer att ta in på en campingplats på Öland och upplevelsen dom får är inte alls vad dom hade tänkt sig. När dom kommer fram så visar det sig att det blir allt utom en avslappnad vistelse på campingen.
När kvinnan sedan skriver en recension om campingen så tar det inte slut. Då tar campingen till något som kanske liknar maffiametoder och hotar med juridiska åtgärder om hon inte lämnar en bra recension istället.
Läs hennes egna text om vad som hände på campingen:
”Jag vill berätta om vår första husvagnssemester. Vi bokade Böda Riviera / Kyrketorp. För första gången skulle jag besöka Öland. Vår upplevelse blev inte vad vi tänkt oss.
Vi kommer fram, möts av personal som tjafsar i receptionen. Inget bra första intryck. Sedan checkar vi in och får då veta att vi ej kan få något bom/duschkort för alla var redan utdelade. Nehepp tänkte jag och frågar när jag kan få ett. Ja, du har plats 16 i kö för att få ett så fort som möjligt imorgon. Dom säger att dom ska ringa så fort jag kan få ett.

Kollar in campingen och ser folk som står huller om buller. Platser är inte utmärkta och folk har dragit el överallt hit och dit. ”Var har vi hamnat?” är min tanke..
Servicehuset är slitet och ofräscht. Papper saknas, elkablar är dragna ut från toaletter och duschar till husvagnar och husbilar utanför och inga ordentliga kök.
Vi märker att vattentryck är dåligt och när man frågade personal om det så fick man bara ett fräsande svar att det ska man ringa tull kommunen om. ”Hmm okej? Men det är ju på campingen jag är gäst. Inte hos kommunen”. Nej dom är ingen mellanhand med klagomål till kommunen.
Jag börjar bli mer irriterad över bristen på service. När vi sedan får se att folk som checkar in dagen efter får kort till duscharna så blir jag ännu lite mer irriterad. Sen stängs toaletterna av och ingen I personalen kunde svara på när de skulle öppnas igen utan vi blir hänvisade till de 4 toaletterna uppe vid receptionen då bestämde jag mig för att skriva en recension om denna camping.
Sagt och gjort så skrev jag och min svägerska en recension om det vi upplevt där vi skrev allt det som jag skrivit ovanför och att vi ej rekommenderar den campingen. Avslutade recensionen med ”åk aldrig hit”.

Då bröt helvetet löst. Personal kom först till svägerskan med familj och började bråka. Krävde att recensionen skulle tas bort och göras om med fler stjärnor annars skulle de avhysas.
Sen kom dom till oss och började. För barnens skull så bad jag om ursäkt och sa att jag var så irriterad över mina möten med deras personal då jag ej tänkte mig för innan jag skrev. Jag gick aldrig till någon attack utan jag skrev helt enkelt att jag tyckte campingen var dålig och att personalen var okunnig och ignorant. För barnens skull ville vi stanna kvar då alla campingar var fulla och vi ville ju inte åka hela vägen tillbaka till Linköping igen. Då började en att gå till attack. Sa att deras dotter skulle ta livet av sig pga recensionen. Jag som lider av ptsd pga av självmordsförsök I familjen som jag skuldbelägger mig själv för får givetvis en stor panikångestattack där och då. Jag försöker förklara min reaktion och mitt mående. Varför jag inte kan andas och varför jag gråter hysteriskt och jag får till svar ”då borde du förstå vad du gör mot folk” allt detta pga en recension.
Ska tillägga att vi checkade ut frivilligt en dag tidigare och när jag kom med kortet för att checka ut så kollar hon upp så kortet är mitt och det stämde. Sen ifrågasätter hon surt hur jag kunde komma ut genom bommarna. Jag svarar att jag använde kortet. Då fräser hon att kortet inte skulle fungera för jag är 3 timmar sen med min utcheckning. Jag förklarar att det kan jag inte vara då vi skulle checka ut dagen efter. ”Jaha ja. Jag tittade aldrig vilka datum ni bokat”..
Jag trodde faktiskt att man kollade sånt innan man anklagar en gäst för att vara sen.
Jag delade min upplevelse i en grupp här på Facebook. Efter ett par timmar får jag detta sms. Är detta att bete sig professionellt? Är detta att vara serviceinriktad?

Jag satt aldrig och skyllde på psykisk ohälsa över några inlägg. Det handlade om en recension på deras Facebook sida och jag nämnde aldrig mitt mående förrän jag fick den där ångestattacken som fick mig att tro att jag skulle dö. Ångestattacken för att jag tror att jag är orsaken till att folk runt mig vill ta livet av sig..
Hade det inte varit för att andra gäster på campingen gick in i diskussionen och sa till ordentligt att så här beter man sig inte så vet jag inte hur jag skulle mått.
Man kan även gå in på deras Facebook sida och kolla på deras väldigt oproffsiga svar på recensionerna..
Detta var vår familjs första upplevelse av husvagnssemester. Jag har senaste dygnet fått kontakt med ett FLERTAL andra Fd. Gäster till denna camping som upplevt samma sak som mig pga dåliga recensioner.
Jag tycker dessutom att det är väldigt obehagligt att campingen använder mina personuppgifter som jag uppgett vid bokningen till att göra en sån här sak. Är det ens lagligt?”
Så här får det verkligen inte gå till. När man använder utpressningsmetoder för att få bra recensioner då är det kanske dags att man tänker om. Är det inte bättre att satsa på trevlig personal som ger sina kunder en god service istället?
Dela gärna artikeln vidare så fler slipper uppleva detta!