Kvinnan fick tårar av sin upplevelse på McDonalds.
”Det jag såg idag fick mina tårar i ögonen! Medkänsla är inte föråldrat.”
Så här börjar Destiny Carreno beskrivningen av en upplevelse hon hade på McDonalds i Chicago häromdagen. Den har delats över 200 000 gånger.
Hon gick till snabbmatsrestaurangen efter jobbet. Medan hon stod i kö vid kassan körde en äldre, handikappad man fram till kassan i sin rullstol.
”Mannen frågade artigt något till expediten, och det tog några försök för någon av oss att förstå att han sa ”Hjälp mig.” Ingen av oss visste vilken typ av hjälp han behövde, och expediten föreslog några saker, innan han kom på att den äldre mannen behövde hjälp med att skära ut sin måltid och äta den”, förklarar hon, enligt mediet LittleThings.
”Om jag ska vara ärlig så trodde jag inte att den anställde skulle hjälpa till. Speciellt inte under rusningstid i Chicago, men till min chock stängde han kassan och försvann utom synhåll”, förklarar Destiny Carenno.
Han gick bort för att tvätta händerna och ta på sig handskar.
”Jag var tvungen att stanna och se hur det skulle gå. Den anställde kom ut från köket, satte sig och började skära upp mannens måltid och hjälpte honom att äta. Vid det laget hade jag tårar i ögonen. Mitt hjärta uppskattade så mycket vad han gjorde. Jag kunde inte kontrollera mina känslor i den fullsatta restaurangen”, skriver hon vidare.
Hon berömmer medarbetaren för insatsen.
”Den här anställde, som ställde allt på is för den här mannen, gick långt utöver plikten för att hjälpa en handikappad kund. Det var det snällaste och mest ödmjuka jag någonsin sett”, konstaterar Destiny Carenno.