Servitrisen kan inte tro sina ögon när hon ser meddelandet som kunden lämnar till henne

Den kvinnliga servitören spärrade upp ögonen när hon lade märke till meddelandet från kunden.

En onsdagskväll fick Richard Specht ett mejl. Ett mejl som han inte på något sätt förväntade sig, berättar Miller Place-Rocky Point Patch.

En servitör från en icke namngiven restaurang hade skickat en bild till honom. Det var ett fotografi av ett kvitto och en lapp som en kund lämnat till henne efter en middag.

Men när Richard tittade närmare på mängderna spärrade han upp ögonen. 

Notan låg på strax under 500 kronor, men det otroliga var dricksen. Här hade kunden gett över 30 000 kronor!

Men det var inte på grund av en extremt exceptionell service som kunden hade lämnat den stora summan pengar. 

Han var stammis på restaurangen där servitören arbetat i flera år. De hade alltså träffats flera gånger, och servitören hade stöttat kunden genom många utmaningar. 

På lappen skrev han:

”Tack för din vänlighet och ödmjukhet. Min folkskollärare hade en fruktansvärd upplevelse för några år sedan som inspirerade mig att göra detta”, inleddes brevet som bifogades kvittot. 

Läraren var samma Richard Specht som servitören skickade ett mejl till. Han och hans fru gick igenom en fruktansvärd upplevelse för några år sedan när deras knappt 2-åriga son drunknade på deras bakgård. Detta fick dem att skapa stiftelsen Reespecht Life, där de uppmuntrar människor att göra goda gärningar för människor i deras sons minne.

Den generösa givaren avslutar lappen med att betjänten ska undersöka fonden för att förmedla den goda gärningen och sedan ber han henne respektera att de båda måste vara anonyma. 

Tillbaka till Richard Specht, som är fullt medveten om vem den generösa kunden är. Han säger dock inte vem han är, men säger att han inte är förvånad när han tänker tillbaka på pojken han lärde för flera år sedan.

Sponsrat innehåll

Andra läste även